Kilka słów o naszej integracji …
☺W klasie uczy się od 15 do 20 uczniów, w tym od 3 do 5
uczniów niepełnosprawnych.
☺Pracuje w niej dwóch nauczycieli, którzy pomagają wszystkim dzieciom.
☺Integracja jest szansą dla uczniów zdolnych.
☺Realizujemy program szkoły masowej, dla dzieci o specjalnych
potrzebach edukacyjnych modyfikujemy go zgodnie z ich możliwościami.
☺ Program nie jest zaniżony !!!
☺W klasach integracyjnych dodatkowo odbywają się zajęcia
rewalidacyjne, gimnastyki korekcyjnej i inne.
☺W klasach integracyjnych uczniowie nie muszą walczyć o stopnie,
zasadą jest norma indywidualna.
☺Mamy swój regulamin klasowy, opracowany i przestrzegany przez
dzieci.
☺Wyznaczamy dyżury w klasie, wspólnie dbamy o jej wystrój.
☺Mamy kącik relaksacyjny, w którym można odpocząć.
☺Rodzice stale z nami współpracują w różnego rodzaju
przedsięwzięciach klasowych.
☺Na zebraniach z rodzicami rozmawiamy o dzieciach, analizujemy,
co udało nam się osiągnąć, a nad czym należy jeszcze popracować.
☺Mamy takie same świadectwa końcoworoczne jak wszędzie.
W klasie integracyjnej każde dziecko jest jedyną
i niepowtarzalną indywidualnością !!!
To nie zespół dzieci słabych, chorych czy upośledzonych umysłowo,
z którymi muszą pracować dwie nauczycielki! To wspaniałe dzieciaki,
które osiągają sukcesy każdego dnia, świetnie ze sobą współpracują,
akceptują się i przyjaźnią ze sobą.
Korzyści uczęszczania do klasy integracyjnej
dla
uczniów zdrowych |
uczniów niepełnosprawnych |
- Pomagają sobie wzajemnie w czasie przerw, biegają razem, spacerują, czują się odpowiedzialne za swoich kolegów. Pomoc innym dzieciom rozwija u nich pozytywne cechy osobowości: otwartość, wrażliwość, uczynność, cierpliwość, wytrwałość. |
- Nabierają większej pewności siebie, zostają dowartościowani, zauważeni, znika poczucie bycia gorszym, innym. |
- Uczą się tolerancji wobec innych, akceptacji, większej otwartości, wyrozumiałości. |
- Czują się lubiani, otrzymując przyjaźń, pomoc, dobrze czują się w klasie. |
- Uczą się odpowiedzialności, życzliwości, służenia sobie nawzajem. |
- Mogą zaistnieć w grupie rówieśników, wykazać się tym, w czym są najlepsi. |
- Rozumieją, że niezależnie od stanu fizycznego czy umysłowego każde dziecko ma takie samo prawo do życia i radości. |
- Oceniane są ich osiągnięcia według normy indywidualnej. Efekty ich pracy są zawsze dostrzeżone i docenione. |
- Uczą się większej wytrwałości i cierpliwości w pokonywaniu własnych trudności. |
- Uczniowie nie czują się izolowani, wspólnie na lekcji zdobywają wiedzę. |
- Przebywanie z dziećmi niepełnosprawnymi zaowocuje odpowiednią postawą w życiu dorosłym. |
- Wiele się uczą, poprzez naśladownictwo. Zdobywają wiele doświadczeń poprzez kontakt z rówieśnikami. |
- Dzięki pracy dwóch nauczycieli mają większe szanse na możliwości zdobycia wiedzy na lekcji. |
- Dzięki pracy dwóch nauczycieli dzieci te mają większe szanse i możliwości zdobycia wiedzy na lekcji. |