Patron –Polscy Lotnicy
Janusz Darocha (ur. 27 czerwca 1960 w Łodzi) – polski pilot samolotowy, cywilny i sportowy, uznawany za jednego z najwybitniejszych zawodników w historii sportu samolotowego.
Członek Aeroklubu Częstochowskiego. Szkolenie szybowcowe rozpoczął w 1977. W 1980 został absolwentem Technicznych Zakładów Naukowych w Częstochowie. Na co dzień instruktor samolotowy Aeroklubu Częstochowskiego. Pilot samolotowy od 1980. Wielokrotny medalista mistrzostw świata i Europy w lataniu precyzyjnym i rajdowo-nawigacyjnym. Wielokrotny Mistrz Polski.
Odznaczony Złotym Krzyżem Zasługi. Czterokrotny laureat Plebiscytu Przeglądu Sportowego na 10 najlepszych sportowców Polski: 1986 – 3. miejsce, 1991 – 4. miejsce, 1993 – 10. miejsce, 1994 – 8. miejsce.
Stanisław Skalski (ur. 27 listopada 1915 w Kodymie, zm. 12 listopada 2004 w Warszawie) – podporucznik pilot lotnictwa wojskowego II RP, major pilot Polskich Sił Powietrznych na Zachodzie, podpułkownik (ang. wing commander) Królewskich Sił Powietrznych, generał brygady pilot Ludowego Wojska Polskiego, as myśliwski okresu II wojny światowej o najwyższej liczbie zestrzeleń wśród polskich pilotów. Odznaczony Krzyżem Złotym i Krzyżem Srebrnym Orderu Wojennego Virtuti Militari. Po 1989 polityk.
Absolwent Szkoły Podchorążych Lotnictwa w Dęblinie (XI promocja, 67 lokata[1]). Walczył we wrześniu 1939, będąc dowódcą klucza w142. Eskadrze Myśliwskiej. Od jesieni 1940 walczył w Anglii, uczestniczył m.in. w powietrznej bitwie o Anglię. Dowodził następnie eskadrą w dywizjonie 306 i 316, dywizjonem 317, eskadrą zwaną Cyrkiem Skalskiego w Tunezji, brytyjskim dywizjonem 601 na Malcie i w końcu polskim 133 Polskim Skrzydłem Myśliwskim. Oficjalnie zaliczono mu zestrzelenie 18 i 11/12 samolotów oraz 2 prawdopodobnie. W roku 1947 powrócił do Polski, gdzie został przez władze stalinowskie oskarżony o zdradę i skazany na karę śmierci, po czym wyrok zamieniono na dożywocie. Został zrehabilitowany w 1956. Jest autorem wspomnień z kampanii wrześniowej pt. Czarne krzyże nad Polską.
Witold Urbanowicz urodził się 30 marca 1908 r. w podsuwalskiej Olszance. Zmarł 17 sierpnia 1996 r. w Nowym Jorku. W latach 1921-24 uczył się w suwalskich szkołach. W 1925 r. przerwał naukę w Suwałkach i wstąpił do Korpusu Kadetów w Modlinie. Zasłynął jako jeden z najbardziej znanych polskich pilotów walczących w Polskich Siłach Powietrznych podczas II wojny światowej. Był dowódcą Dywizjonu 303 w decydującej fazie Bitwy o Anglię. Był jednym z najskuteczniejszych pilotów alianckich tej bitwy. O takich jak on premier Wielkiej Brytanii – Winston Churchill po zwycięskiej bitwie o Anglię powiedział: „nigdy w historii wojen tak wielu nie zawdzięczało tak wiele tak niewielu”. Pierwszy raz po wojnie Urbanowicz przyjechał do Polski dopiero w 1991 roku. książki. Oprócz talentu lotniczego miał żyłkę do pisania, wydając publikacje zatytułowane "Początek jutra", "Świt zwycięstwa" oraz "Ogień nad Chinami".
Żwirko i Wigura- Żwirko(porucznik pilot Wojska Polskiego, pilot sportowy.), Wigura(polski konstruktor lotniczy, inżynier i lotnik). Wraz z inżynierem Stanisławem Wigurą zdobył w 1932 w zawodach "Challenge" pierwsze miejsce i puchar międzynarodowy dla Polski. 11 września 1932, podróżując na zlot lotniczy do Pragi, Franciszek Żwirko wraz ze Stanisławem Wigurą zginęli w katastrofie w lesie na Śląsku Cieszyńskim, na terenie Czechosłowacji na skutek oderwania się skrzydła samolotu.